Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

torsdag, januari 31, 2008

Novotny

Simba, högdalshöghuskatten, ligger uppe på torktumlaren och väntar på mig. Tittar upp när jag kommer nedför trappen till tvättstugan. Hej säger jag. Han svarar inte. Du är visst en tystlåten filur säger jag. Fortfarande inget svar. Så jag skiter i honom. Vänder mig mot tvättmaskinerna och stannar. Det ligger tvätt i dem. Jag är i fel tvättstuga. Går upp igen och ut på gården, till nästa hus, mot nästa tvättstuga. Simba, högdalshöghuskatten, följer efter. Fem meter bakom mig. Stannar då och då och spanar in bland buskarna. Yppar inte ett ljud. Nu är Tuva här.

1 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida