Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

måndag, maj 12, 2008

Cylinderdamen

Hade jag vetat hur cylindrar ser ut skulle jag säga att hon sitter med en cylinder i famnen. Med båda armarna runt om, liksom beskyddande, som vore den ett spädbarn. Den är till hälften insvept i hushållspapper och hon tittar på den, cylindern, ömt. Jag tänker att hon hade kunnat fråga mig. Tittat upp från sin cylinder och frågat mig. Vill du fråga cylindern något? skulle hon frågat mig. Och jag hade blivit så paff att jag inte förmått svara. Bara suttit där med höga ögonbryn. Fråga cylindern något, liksom. Vad menar hon? Och när några sekunder för många gått hade hon kunnat sänka sin blick igen, sagt jag tänkte väl det. Kanske gått av eller något, kanske vid T-centralen. Och jag hade tittat efter henne, fortfarande med höga ögonbryn.

1 kommentarer:

  • Klockan 12/5/08 19:39 , Anonymous Anonym sa...

    Nu associerade jag allt lite till Twin Peaks och, jaa, hon kallades väl log lady? : ) Fin serie.

    Svar på kommentar från min blogg: Jorå, nätversionen av Slavestate är fin den också, men den går inte att ha med sig i sängen eller på balkongen. Kanske om man har en superlätt bärbar dator med väldigt bra skärm?

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida