Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

måndag, december 01, 2008

Panik såhär på morgonen

Det är mina anteckningar hon kommer in med här i vagnen. Hon står där och håller i sig med ena armen för att inte ramla och läser i ett block fullt av blyerts och det är min blyerts. Det är mina anteckningar, det ser jag lång väg. Mina blyertstreck och min neonrosa överstrykningspenna, eller om det heter understykningspenna, över, under, milsvid skillnad i vanliga fall, minsta skillnad i världen i detta fall, hur som helst min. Hon står där, svartklädd och snygg med näsan nere bland mina blyertsstreck och jag undrar hur det gick till.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida