Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

söndag, december 14, 2008

Sist langos

Åker buss och tjuvdricker vin längst bak, vi åker länge och pratar högt om arbetslöshet och hela bussen är nedsläckt utom vi som sitter längst bak med en lampa tänd och det är nästan fest. Det är landet och mörkt och frost utanför men inne i bussen längst bak (tuffa kids) är det varmt och fest. Så blir det ljusare utanför, fler och fler lampor som kantar och vi åker förbi något som heter Euro och jag tänker billigt. Vi ser en pjäs om bland annat Helene Sjöholm och den är rolig och sedan fastnar allt och en i publiken gråter, det ser jag. En öl innan tåget hem och på tåget hem dricker vi glögg spetsad med rom för att Doris sagt att det är en av de bästa och det är en av de bästa för vi blir snurriga och bittra över att en tjej sitter ensam och knypplar, tar upp fyra platser. Du har som spindelnät i örat säger Fia och jag fattar inte vad hon menar men vi går på klubb och Martin som vi träffar där säger guys will be throwing themselves at you looking like that till mig och jag svarar jamen go right ahead.

1 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida