Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

fredag, september 28, 2007

Jag tycker om skorpor, dödsmetall och svampiga filmer.

Plockar upp bullarna med händerna. Det ligger ett verktyg nere på brädan, det ser jag. Men jag tar bullarna med händerna ändå. 12 stycken klibbiga. En mamma med barnvagn hinner börja plocka hon också. Hon använder verktyget. Jag tror hon ser ner på mig för att jag tar med händerna. Försöker att inte kladda ned några andra än de jag just tar för att hon inte ska bli sur. Min tur att bjuda på fika men ingen vill ha bullar. Två går åt. Tar med några till Tobbe, resten ligger kvar och torkar ihop. Blir skorpor. Söta skorpor med kardemumma i. Kan kanske blöta upp dem i te imorgon.

1 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida