Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

torsdag, februari 07, 2008

Klona

I fiendeland och alla har smala byxor och stora jackor. Halsdukar med precis samma rutmönster, virade en gång, precis en gång runt halsen på precis samma vis, alla. Husen är högre här trots att det är färre våningar. Fuktigare och jag känner mig ohemma. Viker in på fel gata och upptäcker det inte förrän efter hundra meter. Låtsas som att jag kommer på någonting, som om jag glömt något vikitgt hemma i lägenheten, hemma i min lägenhet med högt i tak, mobiltelefonen kanske, den nyaste, vänder om och skakar lätt på huvudet, ser bekymrad ut. Hundra meter tillbaka och in på rätt gata och den ser precis likadan ut.

1 kommentarer:

  • Klockan 11/2/08 05:43 , Blogger Unknown sa...

    Det är rätt kul att man gör så, som för att visa för alla att "nej, jag har inte gått fel, jag glömde nåt. För det är pisamt att gå fel. Det ska man inte visa.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida