Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

fredag, februari 22, 2008

Utsidan

– Du, Blåskägg är det här ditt band?

Nej, det är det inte. Jag är inte med i något band för jag kan inte spela något instrument. Inte ett enda. Inte ens mungiga. G och E-moll, de två ackorden kan jag ta på gitarr, inga andra, G och E-moll, och jag kan spela bomtjafs på trumsetet, bomtjafsbomtjafsbomtjafs, fast jag kan inte hålla tempot. Och inte kan jag dödsvråla heller även om jag hävdar det ibland, låtsas det ibland. Och skulle jag nu kunna spela något instrument så skulle jag ändå inte spela i något band, för scenskräcken skulle göra mig förlamad.


– Vad sa du? Om det här är mitt band? Nej, det är det inte.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida