Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

torsdag, februari 14, 2008

Grahn

Jag sitter på toalocket, har dragit in laptopen i badrummet och sitter på toalocket och läser högt. Läser för Fia som ligger i badkaret. Sådant man gör ibland när man läst något bra. Jag läser högt en krönika av Marcus Grahn. Fia plaskar och fnissar ibland. Så sitter jag på tunnelbanan och Marcus Grahn ställer sig framför mig. Jag pekar på honom utan att säga något. Vad säger man till Sveriges mest talangfulle tankesultan? Vad säger man till någon vars texter man just haft högläsning av? Hej säger jag. Kul att se dig i Stockholm. Jag brukar ibland ha högläsning av dina krönikor.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida