Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

torsdag, februari 07, 2008

Skor som lakritsbåtar

Har du stängt av mobilen viskar jag. Har du stängt av mobilen viskar jag. Har du stängt av mobilen viskar jag. Va säger Fia. Har du stängt av mobilen viskar jag. Fia vrider på huvudet. Har du stängt av mobilen viskar jag. Ja viskar Fia, jag hade dövörat till.

På vägen tillbaka är det mörkt. Gatulyktorna lyser på fukten. Vi går förbi en stolpe där någon knutit en påse. En påse med bröd säger Fia. Nä, det var skor i påsen säger jag. Fia skrattar. Sen börjar hon sjunga: Varje liten pompom-bror måste äta pompom-skor. Pom pompom pom pom.

1 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida