Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

tisdag, juni 17, 2008

Vaknar sedan igen

Klockan är elva på kvällen och jag vaknar. Har sovit sedan fem och jag vaknar av att Juvelen studsar fram som om någon hällt ut en stor kulpåse över golvet. Kravlar mig ur sängen utan fullgott äktenskap mellan täcke och påslakan, går ut i vardagsrummet och blir stående en stund. Det smattrar från andra sovrummet. Går fram och tittar runt krönet och där sitter Larsa med luva på huvudet. Han sitter framför datorn och det smattrar högt och oavbrutet. Jag ser på skärmen att han skrivit långt, flera sidor utan blankrad. Vad länge jag sovit säger jag. Larsa smattrar. Jag tar soda streamer-flaskan som stått på högtalaren, dricker och det smakar mer och mer citron ju längre ned i flaskan jag kommer. Jag går och lägger mig säger jag.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida