Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

tisdag, juli 29, 2008

Jag tror att hon skäms för att handla film med Aftonbladet

Jag och Fia är på Konsum. Ska handla varsin frukt och sedan springa. Titta viskar jag. Titta, de säljer hela Ebba och Didrik tillsammans med Aftonbladet. Ebba och Didrik? säger Fia. EBBA OCH DIDRIK säger Fia högt så att andra ska höra. JAG MAILADE JU TILL OCH MED SVT FÖRUT FÖR ATT DE SKULLE SLÄPPA EBBA OCH DIDRIK PÅ DVD. DET SKULLE DE INTE SA DE MEN HÄR ÄR DEN JU NU säger hon. Hon ser sig omkring för att försäkra sig om att de i närheten har hört och förstått.

11 kommentarer:

  • Klockan 29/7/08 22:06 , Blogger Emma sa...

    Ååååh jag älskar Ebba och Didrik! Kan nog fortfarande stora delar av ”Lagt kort ligger”. Och Didriks yrla virvla viiirvelfliiiicka.

     
  • Klockan 30/7/08 08:39 , Anonymous Anonym sa...

    "Du är allt en lurig gubbe du". Jag önskar att jag var som Ebba när jag var liten, eller att jag är som Ebba nu. Ebba är bäst!

     
  • Klockan 30/7/08 12:37 , Blogger AmöbaBoy sa...

    Äsch, inget fel på Aftonbladet!

     
  • Klockan 30/7/08 12:46 , Blogger Emma sa...

    Jag önskade alltid att jag var Ebba och hade Didrik till storebror. Åhhh vad jag ville ha Didrik till storebror! En av mina favoritscener är när han kliver in genom fönstret och möts av hela sin familj.

     
  • Klockan 30/7/08 13:10 , Blogger blaskagg sa...

    Emma: Det är ju en jobbig scen! Det enda som är bra med den är att pappa Reng ser sur ut och säger "Dags att komma nu?" och Ebba istället ler stort och upprepar "JA, DAGS ATT KOMMA NU?"

     
  • Klockan 31/7/08 11:49 , Blogger Världens Bästa Flickvän sa...

    Ja, fy fan - den scenen är vedervärdig, får ont i magen. Jag köpte dvd:n och struntade i Aftonbladet och nu struntar jag i solskenet, det är dags för maraton!

     
  • Klockan 31/7/08 12:57 , Blogger blaskagg sa...

    Flickvän: Jag misstänkte att man kunde köpa bara filmen, utan tidningen. Men jag ville inte verka sniken. Midnattsloppet räcker förresten gott för mig.

     
  • Klockan 1/8/08 09:25 , Blogger Did you give the world some love today, babe sa...

    Alltså jag kan inte läsa om det här mer. Jag är alldeles för ledsen att jag missade och köpa Ebba och Didrik.

     
  • Klockan 6/8/08 08:45 , Anonymous Anonym sa...

    Hur i helsike kunde jag missa Ebba och Didrik? Så går det när man sätter sig i en stuga i spenaten och inte åker till affären varenda jäkla dag. Man kanske kan köpa en beggad till vrakpris på blocket?

     
  • Klockan 6/8/08 15:49 , Blogger Emma sa...

    Äh, ni fattar ju ingenting, det är en jätterolig scen. Fast jag gillar också den som leder fram till den, när Didrik har riggat en bandare och pappan blir så begeistrad att han vill gå in och berömma sin son, men hindras av Ebba.

    Ja, jag säger då det. För övrigt tror jag inte alls man kunde köpa bara filmen, meningen med att Aftonbladet har såna där drives är ju att man ska köpa tidningen!

     
  • Klockan 6/8/08 16:01 , Blogger blaskagg sa...

    Emma: Jo, det brukar vara så. Men i just det här fallet stod det faktiskt ingenstans "Säljs endast tillsammans med Aftonbladet". Ingenstans.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida