Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

söndag, augusti 10, 2008

Jag har den här kärran bara nu i helgen va

Vi kliver ur en taxi och jag skäms alltid lite när vi kliver ur en taxi precis vid klubbens ingång. Jag tänker att det ser stekigt ut på något vis. Jag tar lilltobbe under armen och säger det där gjorde du bra extra högt och glatt för att vakterna ska höra att vi är glada och party, att det är därför vi tagit en taxi ända fram och ingen annan anledning. Glada och party människor vill de ju ha, det hoppas jag, det vore så outgrundligt pinsamt att bli nekade i dörren när man just stigit ur en taxi precis framför den, dörren alltså. Jag menar att lilltobbe skötte snacket (eller tugget) med stockholmstaxichaffisen bra. Lät chaffisen säga plugg och puffra och kontrade med soppa och kneg utan att darra på manschetten. Jag vet inte om lilltobbe är med på noterna nu framför vakterna egentligen men han blir smittad av min glada arm. Ja, vilket munläder jag har säger han högt och glatt. Vi får komma in.

1 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida