Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

måndag, oktober 20, 2008

Vänligen kopiera dubbelsidigt

Björn berättar att han vet hur man kokar kaffe, att det finns där inne i huvudet någonstans men att han inte klarar av det. Det blir inget fyllt melittafilter, ingen rödlysande påknapp. Det är något brus i huvudet i vägen säger han. Och jag tänker på mitt eget brus. På att jag går på ett Hagsätra-tåg, jag vet att jag går på ett Hagsätra-tåg och ändå hamnar jag i Björkhagen. Och jag läser ”vänligen kopiera ej dubbelsidigt”, det vet jag att jag läser, jag läser det tio gånger för att jag tycker att det låter konstigt, varför inte liksom, men ja jag kopierar enkelsidigt. Åttiofyra gånger åtta sidor enkelsidigt och när jag lämnar in det säger de okej men vi ville ha det dubbelsidigt. Och jag säger va men lämnar in åttiofyra gånger åtta sidor som skulle kunna ha varit fyrtiotvå gånger åtta och går tillbaka och går in på hemsidan och läser instruktionen igen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida