Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

måndag, oktober 13, 2008

En enda lång scen med en enda låt

Jag och Tears for Fears går på promenad och pensionärerna hostar i slow motion. Michelingubbarna från dagis vaggar i slow motion. Tjejen med cykel som inte vill passera övergångsstället gör en min som säger åk du först, jag har ingen bådska, sorry att du behövde stanna, i slow motion. Hon hittar jag på bild i morgondagens DN. Hon kunde inte ta sig hem, Tranebergsbron var avstängd. Dansken skjuter bandybollen i slow motion, han gör mål vilket betyder att jag inte gör mål, och världen återgår till vanligt tempo när jag försöker stoppa Peters axel med mitt ansikte.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida