Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

torsdag, oktober 09, 2008

Senare kommer jag på att vi behöver lingonsylt

Vad gör du?! säger Fia. Hon springer från sovrummet, ut i hallen, tittar in i köket, in på kontoret, rycker upp toalettdörren. Där står jag. Naken. Badrumsspegeln är immig. Vad gör du?! säger Fia igen. Jag torkar håret säger jag. För det gör jag. Står med armarna ovanför huvudet och handduken i håret. Torkar håret. Mhm säger Fia. Du var så tyst. Då blir jag alltid misstänksam säger hon. När du är tyst vet man att det är något fuffens på gång. Då hittar man dig alltid med fingrarna i syltburken säger hon.

1 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida