Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

söndag, januari 25, 2009

Perioderna

Så vi satt där i Norrköping och pratade om föräldrar och hur de var, om ångest. Ett bord, plastglas, Kajsa och Iida. Bara en fas, sa Iida. Jag och Kajsa lyssnade. Ja, det kanske är en fas jag går igenom just nu, det kanske är det, men hela livet består av faser, livet ÄR faser, och om jag är mitt uppe i en fas just nu så är det ju så mitt liv ser ut just nu, det är mitt liv nu, min verklighet, det är fan min verklighet. Sa Iida, och jag tyckte det var var så jävla bra sagt att jag sa vad bra sagt.

1 kommentarer:

  • Klockan 30/1/09 12:36 , Anonymous Anonym sa...

    Det är klurigt det där med stort och litet i efter varandra, jag kan inte låta bli att läsa Lida.

    I övrigt en bra sak. Jag hatade min mamma när hon definierade min ledsamhet som tonårsdepression. Fuck her. Det var mitt liv.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida