Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

söndag, mars 15, 2009

Skamsköljning igen

Jag var tio och det var sommar och jag lärde mig segla optimistjolle. Åkte hem på eftermiddagarna igen, det var inte kollo, jag klarade inte kollo, grät och var rädd, så jag åkte hem på eftermiddagarna igen. Det gjorde alla. Det var en sådan seglarskola. Ledarna var vuxna eftersom de var ledare, men egentligen var de inte så gamla. De skämtade och skojade mycket med oss och så. Det var kul och ibland blev det blött. En av dem hade mycket acne och jag ville skämta jag också. Jag tänkte att han skulle säga ååååh, du din, ungefär och sedan jaga mig och kanske kittla mig när han fått tag på mig. Du då, sa jag därför, du behöver clearasil mjällschampo! Han förstod vad jag menade trots att jag råkade säga mjällschampo, men istället för att jaga mig såg han bara på mig. Jag förstod.

1 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida