Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

torsdag, maj 21, 2009

Kom igen Len

Vi var framme vid 2000 och den här tjejen i solglasögon och lugg skvimpade i mitt huvud. Skolan var snart över och vi gick hem på fredagsluncherna och drack lakritsshots, kom tillbaka till kemilabbarna väldigt glada. Oda och jag hånglade och låtsades inte om det dagen efter, och sedan började jag på ICA där det alltid var sommar, där fåglarna alltid sjöng. Där man kunde sno en glass varje dag. Där jag och Fredrik stängde tillsammans och gick de trettio meterna hem till honom och lagade mat som vi åt på balkongen och sedan gick vi på de enda klubbar vi kom in på, där de spelade techno och jag dansade tills jag blev sur/sur. Jag och dansken kollade Go på bio och jag såg ICA i alla scener av filmen och så blev den liksom min.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida