Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

fredag, juni 12, 2009

Sankt Eriksplan existerar samtidigt

Muskel-Anders bodde här, längs vägen till jobbet, jobbvägen som jag haft i två år, han bodde längs den. Det var i den lägenheten, den ligger här borta bara, jag sov på soffan i den lägenheten och vaknade ofta av skolpraktik-sms och ICA-samtal (”Jag öppnar nu. Var. Är. Du.”). Det var i den ettan vi redigerade spyfilm och det kändes som om den låg så långt bort, lägenheten, som om jag åkte tunnelbana i en evighet. Muskel-Anders var fortfarande ihop med AC och de sydde svarta gothiga överdrag till kuddarna i den där soffan jag låg på. Kuddarna blev aldrig klara. Man gick och gick hur som helst, man gick för att komma dit och jag går för att komma till jobbet och jag tänkte nu på att de där två vägarna är samma fast med tio års mellanrum.

3 kommentarer:

  • Klockan 12/6/09 20:21 , Blogger Anders Ewerstein sa...

    Spyfilm ftw

     
  • Klockan 14/6/09 13:59 , Anonymous Fia sa...

    "De sydde kuddar [...]". Jag skulle verkligen vilja se Anders sy! Jag misstänker, tyvärr, att det endast var den kvinnliga halvan i paret som höll i en nål.

     
  • Klockan 14/6/09 19:35 , Blogger Anders Ewerstein sa...

    Det stämmer, dock var jag inte helt kass på syslöjden i mellanstadiet så jag hade nog kunnat hjälpa till om inte DATA hade lockat mer.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida