Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

söndag, december 19, 2010

Det är det musik ska göra

Ta en bort, ta en in. Varje skiva med Legends är olika och låter som något annat, alltså som något redan existerande och det har de fått kritik för men hallå hallå! De heter Legends! I alla fall, lyssnade på den mest shoegaziga skivan och promenerade. Eller, jag tog mig någonstans. Bara det att mitt uppe där, när jag togs bort/in/tog mig bort/in, jag vet inte vad det var som kopplade rätt men jag kom på att jag gick åt fel håll. Kanske var det något visuellt (skylt), kanske något audiellt (brus). Nåväl, jag vände mig om...

Alltså: JAG VÄNDE MIG OM. Hajjar du? Utan att först titta på klockan. Utan att ta mig för pannan. Jag vände mig om utan att först mima fan. Fattar du? Jag gestikulerade inte. Jag annonserade inte min tvärvändning. Skyller på shoegazandet, att jag ändå var borta någonstans över isen. En galning, en crazy person. Vända sig om. Bara sådär! Oberäknelig typ. Aja, men de ska inte säga något. De säger säkert ”På tvärbanan i Göteborg...”.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida