Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

torsdag, augusti 02, 2007

Varningsflagg

Okej, såhär är det. Det finns de som är in it for the music. Och så finns det de som är in it for the fashion. Om man ska generalisera, alltså. Och det får man i sin egen blogg. Och om man generaliserar ännu en liten bit så ska det sägas att ingen i hela Sverige gillar det brittiska heavy metal-bandet Saxon. Inte en själ kan ärligt säga det. Inte en själ säger jag. Saxon är helt enkelt ett väldigt dåligt band.

Saxon-tröjor säljs som ett exotiskt inslag på fashionabla klädaffärer. Jag vet inte riktigt hur de kom fram till att just Motörhead och Saxon skulle vara de två loggorna att massproduceras, men nu är det så. Motörhead kan man kanske förstå. De har en gimmick. Lite vårtor och mycket whiskey. Det kan man förstå. Men Saxon har ingenting. Verkligen ingenting mer än ett S som mynnar ut i två yxor.

Alla med på det? Då kommer poängen. Ni ska vara jävligt försiktiga när ni går fram och pratar med någon som har en Saxon-tröja. Jag säger inte att det är fel att bära en Saxon-tröja. Jag säger inte att det är fel att vara in it for the fashion. Jag säger bara att ni ska vara jävligt försiktiga.

3 kommentarer:

  • Klockan 3/8/07 09:39 , Anonymous Anonym sa...

    Min uppenbara kommentar blir om Misfits och Ramones. Finns det mer överanvända loggor än Misfits och Ramones? Man kan köpa Misfits-grejer på Åhlens...

    Priset tas dock av killen jag såg i Farsta Centrum som hade en tröja med Misfits-tryck på bröstet och "Gabba gabba hey" tryckt på ryggen *rysa*

     
  • Klockan 10/8/07 13:29 , Anonymous Anonym sa...

    Nu fattar jag:-) Har ärligt undrat över alla Saxon-fans. Detta förklarar allt./Px

     
  • Klockan 12/8/07 21:51 , Blogger AmöbaBoy sa...

    YES! Nån som trycker till Saxon, det var gött. Har letat på hela internet, och så fanns det mitt framför näsan.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida