Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

måndag, oktober 01, 2007

Diggi-toalett

När Mona Sahlin väljer Diggiloo Diggiley som skämslåt säger Fia att den här låten, den sammanfattar hela vår helg. Jag nickar instämmande fastän jag inte förstår vad hon menar. Gyllene skor och blixtar och dunder, vadå? Oombett och innan jag hinner erkänna att jag nickar falskt förklarar hon. Jag förstår vad hon menar.

I fredags träffade vi en hippie-mormon. Han sa att två saker är oändliga: Gud och kärleken. Han hade mycket kärlek att ge och ville ha fler fruar. Det ville inte hans fru. Och han drack öl fastän man inte får förtära starka drycker inom mormon-rörelsen. "För vad är starkt?" sa han slugt. Bröderna Herrey är mormoner. De hade vingar på sina skor sjöng de. Kanske också hippie-mormoner i sina yngre dagar.

På lördagen var vi på kalas och sjöng Diggiloo Diggiley på karaoke. Jag fick ingen mirkofon men försökte hålla körstämman där i refrängen. Den är skitsvår.

Igår valde Mona Sahlin Diggiloo Diggiley som skämslåt, som sagt. Jag har en ny skämslåt. Nightwishs nya singel. Den refrängen flyttar berg alltså. Men man måste komma ihåg att det är en schlager. Schlager ska man inte gilla, baske mig.

Av alla sätt att sammanfatta en helg.

4 kommentarer:

  • Klockan 1/10/07 14:00 , Blogger Peter sa...

    Men du går ju ut öppet med att du gillar schlager, eftersom de inte försöker vara mer än vad de är. Så vad är egentligen problemet? Kan det vara så att du anser att Nightwish fortfarande anser att de är/försöker vara metal?

     
  • Klockan 1/10/07 14:57 , Blogger blaskagg sa...

    Ja, jo. Du har nog rätt. Det är så många turer där fram och tillbaka så jag vet varken in eller ut längre.

     
  • Klockan 3/10/07 14:01 , Anonymous Anonym sa...

    Nightwish´s nya låter som ABBA ungefär, särskilt sången. Sen är det en distad gitarr som "metallar" till det...
    Gillar gitarr soundet, resten kan va för min del.
    /Px

     
  • Klockan 2/11/07 15:05 , Anonymous Anonym sa...

    men amaranth är väl för bövelen ingen skämslåt, hitigt är bra. när ska du lära dig? jag är en stolt schlagermetalfan. jag tänker kareoke och amaranth, kan funka! behöver väl inte signera detta inlägg förmodar jag..?

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida