Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

tisdag, oktober 02, 2007

En värld i taget

Nya hörlurar och omvärlden försvinner. De blåser rent hörselgångarna står det. Du kan slänga hela ditt lager av tops står det. Vi har ett stort lager här i kuren. Göteborgaren kommer in hit ibland, tar en tops och petar, funderar. Skulle han slippa med nya hörlurar står det. Jag tar upp en tops. Gnuggar luften. Suddar omvärlden i kanterna. Dimmigare och svartare, först ett tunnelseende sedan blinkande stjärnor sedan borta. Nu är det jag och open your eyes Nicholas. Jag och don't come back to Stockholm no more. Jag och the sun sets forever over Blackwater park. Historier som inte längre är en snabb pocket på tunnelbanan. För när nya hörlurar och omvärlden försvinner blir de goda böcker framför brasan. Inte ens katten kan störa.

2 kommentarer:

  • Klockan 3/10/07 13:10 , Blogger AmöbaBoy sa...

    Fan vad Opeth är höst för mig. När man sveper rocken lite tätare omkring sig och hör Mikael Åkerfeldt ryta till regnsamplingar och precisionskaggar, då... är det höst.

     
  • Klockan 3/10/07 13:53 , Anonymous Anonym sa...

    Åh är på grund av årstiderna som jag inte fastnade för Opeth i våras. Nu kan jag inte sluta lyssna...
    Skönt att slippa omvärlden och rensa öronen.
    /Px

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida