Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

måndag, november 19, 2007

Förändrad syn

Jag antar att vi sticker ut. Linus och jag. Bland pojkar 91 och mammor antar jag att vi sticker ut. Vi vill se pojkar 91 zorroa in bollen i nät. Vi vill se lite beef. Vi har skäggstubb och stora jackor. Vi hånfnissar åt målvakten som slår händerna i golvet av frustration. Vi hånfnissar ännu mer när hans frustration förblindar honom så till den grad att han släpper in ännu ett mål.

Jag antar att vi sticker ut. För vi får blickar av mammorna. Blickar vi aldrig tidigare fått av mammor. Vi är ju vana vid förmanande blickar från mammor. Detta är något helt annat. Vi har kanske tillräckligt tät skäggväxt nu. Ser tillräckligt tärda ut, har en historia, men samtidigt med ovanligt klara ögon. Har du noterat, frågar jag, att vi börjar bli så gamla nu att vi får blickar av mammor? Ja, säger Linus. Och har du märkt, frågar han, att en del mammor är snygga? Ja, säger jag.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida