Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

torsdag, november 08, 2007

Morgonmöte igen

Nu har det gått så långt, förstår ni, att håret måste viras upp till en liten boll i nacken för att inte bli skitigt när man sitter på toaletten.

En annan grej: Är så rädd för KOL eller stenlunga eller vad det kan heta att jag håller andan när jag rakar mig med apparat. Vilket är varje gång. Det blir så små blåskäggbitar att av den där apparaten att man kan råka andas in dem. Ibland, när apparaten färdats till höger sida, kan jag öppna vänster mungipa litet litet och dra in pytteluft. Bara för att inte svimma.

4 kommentarer:

  • Klockan 8/11/07 10:58 , Blogger Peter sa...

    och du menar skitigt som bokstavligt.

     
  • Klockan 8/11/07 12:50 , Blogger AmöbaBoy sa...

    Grundar sig din rädsla på fakta? Borde man vara så nojig själv? Jag har just köpt en rakapparat.

    Har aldrig tänkt i termer av KOL eller stenlunga, men tycker det är jäkligt obehagligt när mustaschbitar (!?) flyger upp i näsborrarna.

     
  • Klockan 8/11/07 13:33 , Blogger blaskagg sa...

    Peter: ja.

    Amöbaboy: Inte grundat på fakta.

     
  • Klockan 9/11/07 15:25 , Anonymous Anonym sa...

    Det vore mer logiskt att hålla andan när man går över Solnabron om man vill undvika KOL.
    Opps:-0 Det var inte meningen att öka på de fixa idéerna..
    /Px

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida