Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

måndag, oktober 29, 2007

De vet inte riktigt själva

- Välkommen till Ö&B, Överskottsbolaget. För att tala med butik, tryck 1. För att tala med huvudkontoret, tryck 2.
(Trycker 2)
- Överskottsbolaget, Eva?
- Hejsan Eva, jag heter Blåskägg.
- Ja, hej?
- Hej. Jag skulle vilka tala med någon som kan svara på en fråga kring ert namn, Ö&B, Överskottsbolaget.
- Ja-a, pröva med mig.
- Okej. Jag undrar varför ni förkortar namnet Ö&B när det inte finns något "och" med i ordet Överskottsbolaget.
- Eh, vi har bara tagit det som namn så att säga.
- Tagit det som namn... det har inget att göra med att man inte ska blanda ihop det med överbefälhavaren, ÖB?
- ... så skulle det möjligt kunna vara. Men det är bara ett namn.
- Då får jag godta det som svar.
- Ja, det får du göra.
- Hej då!
- Hej hej!

5 kommentarer:

  • Klockan 31/10/07 09:14 , Blogger AmöbaBoy sa...

    Fy fan så dåligt svar! Jag ska också hoppa på dem, var så säker. Bra initiativ! Upp till kamp mot folk utan koll!

     
  • Klockan 2/11/07 13:44 , Anonymous Anonym sa...

    åh, jag älskar sådana här inlägg. nästan i klass med katarinahissen, men bara nästan. /den rödhåriga

     
  • Klockan 5/11/07 15:35 , Anonymous Anonym sa...

    Haha, underbart!!
    /Px

     
  • Klockan 1/12/07 23:13 , Anonymous Anonym sa...

    Eftersom jag vet varför, kanske jag skulle berätta det här.. Överskottsbolaget valde först förkortningen "Ö&B" för att det låg bra i mun, samt att det kanske skulle förknippas med andra framgångsrika varuhus i samma bransch, som "B&W". Det har aldrig varit någon riktig förkortning. However, när B&W fick reda på Överskottsbolagets "nya" namn, tyckte man att det lät alldeles för likt deras eget och tvingade Ö&B att byta. Överskottsbolaget tänkte till.. och bytte namn till "ÖoB". Jag känner, för övrigt, Eva lite grann.

     
  • Klockan 27/11/09 23:18 , Anonymous Anonym sa...

    Jag har hört att Ö o B står för Överskott och Begagnat!
    Vad den märkliga färglinjen i loggan betyder vet jag dock inte, men jag är tämligen säker på att det är någon sorts kod.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida