Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

måndag, oktober 29, 2007

ÖB

Handlar på ÖochB och jag undrar fortfarande. För visst ska man uttala symbolen, o:et med ett streck under, som och. Det är billigt och så men jag undrar fortfarande. Varför de klämmer in ett och där. Överskottsbolaget. Finns något och där? Nej det gör det inte. Det kanske blev fel någon gång, säger Niklas. De kanske sa till 41:an Granath att ta och kör dessa stövlar till öb. Och så gjorde 41:an Granath just det, han körde till öb. Tippade av alla stövlar från lastbilen ned på öb:s tomt. Framför öb:s hus. Överbefälhavarens hus. När det var meningen att 41:an Granath skulle ta stövlarna till överskottsbolaget. Och så blev öb rosenrasande. Sparkade först 41:an Granath därbak och sa sedan att givakt! från och med nu måste överskottsbolaget benämnas ÖochB. Trots att det inte finns något och med. Kanske var det så, säger jag. Kanske har vi bara fattat fel. Nåväl säger Niklas, köpte ni duschcreme också?

3 kommentarer:

  • Klockan 29/10/07 14:27 , Anonymous Anonym sa...

    Det där brukar jag också fundera över! Jag tycker du ska göra en Katarinahissen i repris och gå till botten med det hela.

     
  • Klockan 31/10/07 09:16 , Blogger AmöbaBoy sa...

    Lite bonnhumor i bloggen! Gläder (glädjer?) mig. Stöder du barn? Eller stödjer du dem?

     
  • Klockan 31/10/07 11:11 , Blogger blaskagg sa...

    Amöbaboy: oh, vad svårt. Jag stöder tror jag.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida