Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

torsdag, oktober 11, 2007

Ztarztruck

Står tålmodigt och väntar, blossande röd i ansiktet. Dammig i munnen. Väntar på att han ska skriva klart på första sidan i boken. Klar. Jag stapplar: är är är ingen stor bokmal, men det här är en av de bästa böckerna jag någonsin läst. Håller på att säga bokmål först, men det är ju en dialekt. Fast bättre än bokbål. Wow, det här var ju jätteroligt, nästan skriker Daniel Sjölin och tittar rakt fram. De bakom mig i kön ryggar tillbaka. Jag kliar mig nervöst i huvudet. Verkligen toppen säger jag, lyfter boken och nickar. Vänder och går iväg, fortfarande röd och dunkande. Gwen är liksom redan slagen men kämpar tappert ändå. Tänker på Får jag lov, tidningen, medan Gwen säger take a chance you stupid hoe. Får jag lov, stod och bläddrade i den. På sista uppslaget hade de skivrecensioner, nio stycken. Fyra av banden: Shotz, Slipz, Donnez, Lasse Stefanz. Slipz, tänker jag, de måste också ha åtminstone något fan. Som går fram efter dansen och stapplar: är är är ingen stor dansbandsdansare, men det här var verkligen en av de bästa kvällarna i mitt liv. Wow, det här var ju jätteroligt kanske Slipz säger då. Sen springer Gwen genom hela publiken, till andra sidan. Hon har en hel glob med hoppande fans. Hon säger att det är vårt fel om hon inte kommer ihåg denna kväll. Tycker jag är kaxigt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida