Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

fredag, oktober 05, 2007

Utcheckad

Ja, jag bor också söder om stan säger hon och det är först nu, snart två dygn senare, som jag förstår att jag borde svarat någonting. Någonting i stil med var då. Och jag sitter och stirrar på en reklamaffisch i tunnelbanan och det är efter nästan samma två dygn som jag inser att det inte är skumraketer man kan tjäna riskfritt 9000:- till klassen/föreingen med utan att det faktiskt är salami. Jag tittar argt på ett barn, högst två år, fäller ned ögonbrynen och jag tror mamman hatar mig. Kan inte kontrollera mina ansiktsmuskler, eller nej, kontrollera kan jag men jag vet inte riktigt vad jag ska göra med dem. Vad bedrövad du ser ut säger de i lunchrummet och en minut senare gud vad du ser full i fan ut. Vad har du gjort? Och jag har förklaringar på båda frågorna och båda uttrycken men egentligen gissar jag bara. Och Åsa kommer in i min kur och kastar kolsyreis i diskhon och säger nu ska du få se på fyrverkeri och hon öppnar kranen och det börjar spruta rök som om vi vore på disco. Och någonstans medan jag vevar med armarna för att skingra röken ler jag ett uppriktigt leende. Drar på kranen igen och låter röken störta upp som från en vulkan och ja jag är tillbaka. Jag vet inte riktigt var jag har varit.

2 kommentarer:

  • Klockan 7/10/07 12:20 , Anonymous Anonym sa...

    Fan vad det är roligt att följa den här bloggen. Små kryptiska fragment av ett kryptiskt liv. Görgött. Men kom igen, visa lite empati också. Slå ett slag för samhällets blogglösa. Volontärblogga på www.marcusgrahn.se.

     
  • Klockan 10/10/07 14:15 , Blogger Emelie Nordstrand Lindgren sa...

    HAHA! Jag satt också och studerade annonsen i tidningen och tänkte att satans vilka exklusiva skumraketer!.. Mmmm! Efter att nyfiket ha kollat lite närmare insåg även jag att det var salami! Tusan också..

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida