Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

fredag, november 02, 2007

Lika kärror leka bäst

Jag har ju inte berättat det sjukaste än, säger Fia. Igår på bussen, säger hon. Alltså det är så jävla sjukt, säger hon. Men bussen igår körde på en cyklist. Busschauffören körde på en cyklist. Två gånger. En gång här, säger hon och pekar. Och en gång nere vid korsningen. Först körde han på cyklisten bakifrån, i farten. Duttade liksom i med bussfronten mot cykelns bakhjul. Det verkade som om han försökte skoja med cyklisten. Skojbråka med sin buss. Så började chauffören ropa och så. Och cyklisten ropade. Det gick snabbt, jag fattade inte riktigt. Men sen var vi nere vid korsningen och då prejade bussen cyklisten. Nu jävlar stannar du! skrek cyklisten. Men bussen gjorde en hit and run. Jag tryckte på stopp, för jag ville ju gå av på min hållplats. Men han körde för bi den. Jag gick fram till chauffören. ”Du får inte gå av riktigt än, tjejen.” sa han då. ”Jag måste fortsätta åka en bit. Den där killen är inte riktigt klok!”

2 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida