Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

onsdag, januari 09, 2008

Släde

Fia sitter bredvid mig i soffan. Tittar rakt fram mot teven. Tittar utan att se. Det är troligen reklam. Hon är duktig på att titta på reklam utan att se den. Jag tittar också. I ögonvrån märker jag efter att tag att någonting rör på sig. Jag vänder mig mot Fia för att se vad det är. Henne käke. Hon skjuter sin underkäke framåt. Sedan bakåt. Framåt, bakåt, om och om i snabb takt. Hon tittar oseende rakt fram och skjuter käken framåt, bakåt, framåt, bakåt. Så börjar jag höra ett klickande ljud i takt med käkrörelserna. Hennes tunga åker med, framåt, bakåt, smackar på tillbakavägen. Jag stirrar på henne. Käke och tunga skjuts fram och tillbaka i snabb takt under säkert tio sekunder innan hon verkar komma tillbaka. Hennes ögon börjar se. Hon fortsätter röra käken fram och tillbaka, och utan att vrida på huvudet sneglar hon långsamt mot mig. Sedan kommer huvudet också. Ser rakt på mig medan hon fortsätter smacka och skjuta käken framåt, bakåt. Så slutar hon. Det är så svårt att klia sig i örongångarna säger hon.

7 kommentarer:

  • Klockan 9/1/08 13:40 , Blogger Peter sa...

    Ni verkar se på grymt mycket tv.

     
  • Klockan 9/1/08 13:46 , Blogger blaskagg sa...

    Glöm inte tunnelbana.

     
  • Klockan 9/1/08 14:50 , Blogger AmöbaBoy sa...

    Tänkte Tindalos, Tindalos...

     
  • Klockan 9/1/08 15:24 , Anonymous Anonym sa...

    Jag skulle vilja säga att Fia tittar på TV och Blåskägg tittar på Fia... Gulligt...
    /Px

     
  • Klockan 11/1/08 09:18 , Anonymous Anonym sa...

    haha, jag säger bara lina! hennes ljud hon gör när hon kliar örongångarna är inte av denna värld. inte det minsta gulligt utan bara avtändande men samtidigt jävligt roligt att bevittna.

     
  • Klockan 11/1/08 14:52 , Blogger phluortanten sa...

    Mm, jag försökte beskriva för Jens vad Lina har för teknik (jag menar, den måste ju funka när hon hållit på på samma sätt i 10 år), men det är liksom obskrivligt. Dock kliar det i öronen när man är brakförkyld. Tips någon?

     
  • Klockan 18/1/08 08:11 , Blogger Did you give the world some love today, babe sa...

    Kraxa halsen är det enda tips jag har. Långt bak. Och länge.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida