Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

lördag, februari 23, 2008

Aldrig närvarande

Kajsa sitter på King’s Head i Göteborg. Hon dricker öl och hänger med sina nya kombosar. Stämningen är uppsluppen, inga pinsamma pressande tystnader. Högtalarna spelar Smiths. Jag är på väg över Solnabron. Det blåser och är mörkt och jag viker ned åt vänster mot Prisextra. Ska handla öl och jag vet inte kanske något annat. Med ens är jag på King’s Head i Göteborg. Vi säger hej det var längesen och hur är det. Kajsa är på väg ned åt vänster mot Prisextra, ser sig för då hon skyndar över gatan. Jag går ut till rökrutan för att höra henne lite bättre. Hörde du att Maria ringde Fia säger vi. Ja, helt sjukt. Jag tittar ned längs Andra långgatan, tittar på alla som står och röker, många ungar ute för att vara sista helgen innan löning tänker jag medan Kajsa långsamt går in genom skjutdörrarna, börjar plocka bland äpplen och päron. Ni måste träffa mina kombosar säger hon. Ja säger jag. Sen säger vi mars, ja mars säger vi. Sen byter vi plats igen.

1 kommentarer:

  • Klockan 2/3/08 09:56 , Anonymous Anonym sa...

    Du är en konstnär. En av göteborg saknad konstnär. Fy fan va bra du skriver och fy fan vilken tur att du snart ska komma hit! För hur skulle vi klara oss annars, jag, Götet, Kingan och Andra långis?! :)

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida