Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

måndag, februari 25, 2008

Sånger om surfing

Vi sjunger och vi sjunger och vi sjunger och det är fredag och vi dricker lite till och vi dricker mycket till och Fias lillebror spelar Weezer, tänk att vi får sjunga Weeeezer, vi kan alla texter och han kan nästan alla låtar och de låtar han inte kan kollar vi upp på internet och Niklas, 31, vill att vi sjunger låtar från orkestrar han känner till men vi vill bara sjunga några Weezer-låtar till bara några.

Och det är lördag och vi sjunger igen eller jag börjar åtminstone sjunga och sen hakar resten av festen på och jag häller upp genomskinlig vätska och sen tar jag i så jag att jag blir röd och egentligen kan det vara lite pinsamt och lite falskt men nästan alla är ju med nu och jag häller upp lite mer genomskinligt. Och tänk att Ubbe inte slänger ut oss, vi skriker verkligen och klockan är tre och vi försöker sjunga stämmor och folk är som gamar på micken för nu har vi mick och är inte musik den högsta av alla konstformer? Om man skulle få för sig att rangordna dem alltså. Vem var det som sa så? Schopenhauer? Skitsamma, nu kör vi en med Bruce.

4 kommentarer:

  • Klockan 26/2/08 15:21 , Blogger phluortanten sa...

    Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

     
  • Klockan 26/2/08 15:22 , Anonymous Anonym sa...

    Jupp, min favvo Shopenhauer som rangordnade konstformer - men var erkligen musiken högst? Det har jag glömt.. /Sofia

     
  • Klockan 26/2/08 15:50 , Blogger Did you give the world some love today, babe sa...

    Stackars Niklas.

     
  • Klockan 27/2/08 02:01 , Anonymous Anonym sa...

    N: Ja, det var väldigt synd om mig. Men det var helt okej ändå då min odågsbror spelade så grymt att jag blev fängslad trots att jag inte kunde orkesterns texter.
    V: Ni är de enda jag spelat Weezer med, och jag hoppas innerligt att vi snart plöjer igenom Pinkerton bättre än tidigare. Ni missade dock ett grymt medley med simon & garfunkel.

    RiverSea 2k8 motherfucker biiiatch!

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida