Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

tisdag, april 29, 2008

Scandinavian sweetness

Jag är lite lite orolig varje natt. Fia är en sådan som skulle kunna mörda i sömnen. Typ under en mara. Skrika och blunda och sätta sig grensle över mig och ta styptag och bara skrika och skrika och pressa på mitt struphuvud och jag skulle kunna fäkta med armarna men inget hade hjälpt för hon skulle ha panikadrenalin. Eller gå sovande med armarna framför sig ut till köket och hämta en stor blänkande kniv. Eller rusa upp och hämta en bandyklubba och sedan snabbt tillbaka sovrummet igen utan att snubbla och bara slå och slå och slå. Ofta pustar jag ut när det blir morgon. Idag spelade jag Rise and shine för henne när hon vaknade.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida