Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

söndag, juni 29, 2008

Håller igen med allt

Natalia köper en öl åt mig och jag glömmer bort att återgälda henne. Jag glömde bort att återgälda tänker jag och vaknar. Återgälda är ett jäkla konstigt ord att vakna av. Det är inget ord man slänger sig med dagligen. Att påstå det vore lögn. Återgälda är ett ord man inte vill slita ut, ett ord att vårda och förvalta. Men återgälda tänker jag och jag vaknar. Kan inte somna om, den där ölen far runt i sovrummet. Går upp och hämtar mobilen, ska skicka ett sms, skriva något om I’ll return the beer in Lisbon eller något sådant, men det är så tidigt att hon troligen sover. Skickar inget sms. Sätter på kaffe åt Fia istället.

Går in och pussar på hennes bröst och vi lyssnar på Lifted or the story is in the soil, keep your ear to the ground. Jag älskar den här skivan säger jag. Jag älskar nog Conor mer än dig tänker jag säga men jag hör i huvudet att det blir fel. Än du heter det och ofta spelar ju det där ingen roll, du dig tomato tomato, men i just det här fallet spelar det all roll i världen. Så jag säger det inte. Fia läser högt ur Hey Dolly och jag lyssnar.

2 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida