Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

tisdag, juni 03, 2008

Runt fontänen möter vi Åsa Linderborg

Du är lite stalkig säger Fia. Hon tar ett krusbär från en kruka på Kulturhusets tak. Tar krusbäret från busken i krukan och stoppar det i munnen. Kisar och ler ironiskt. Marcus Grahn läser ett stycke ur sin bok och sträckskräckaren John Ajvide Lindqvist som sitter bredvid oss i skräddarställning skrattar högst av alla. När Marcus säger ”på socialdemokraterna” skrattar John så att han kiknar. Jag är väl inte riktigt Marcus och John med dem, egentligen, kanske lite Marcus men definitivt inte John. Men ändå. Vi skrattar också, jag och Fia. Du är lite stalkig säger hon sedan igen. Du har till och med flyttat in hos mig. Tagit ditt pick och pack och bara flyttat in. Slänger kläder lite här och var säger hon. Sedan börjar hon sjunga. Det går en man omkring i mina skooor, han har tagit allt jag äger, stulit nyckeln dit jag booor.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida