Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

tisdag, juli 08, 2008

Vi går inte på college längre

Jag möter John i trappan och han är svept i en toga. Någonstans blir jag lite besviken på honom, eller snarare, jag känner mig lite sviken av honom och han ser ut att känna av det. Ett jävla togaparty, står vi inte över det? Är vi inte äldre än så? Var det mycket roligare än att hänga med mig? Did you drink alot of free booze frågar jag. Oh yeah säger John och ser ned i golvet. What kind of booze frågar jag. John rycker på axlarna, jag vet inte, medan vi går förbi varandra. Jag klampar in på mitt rum och stänger dörren efter mig. Tittar på mina nya roomiesar, Stephen och Adam från Skottland. De är små men supersöta. Jag vill bara ta upp honom i sängen och gosa med honom säger Sara på svenska. Hon pratar om Stephen som har kajal runt ögonen men säger honom istället för hans namn för att han inte ska förstå.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida