Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

tisdag, augusti 19, 2008

Min stolthet vet inga gränser

En trailer för Tyst Vittne på TV4. Det är ju hon säger jag. Det är ju hon. Hon i Chemical Brothers-videon, hon som möter sin onda tvillingssyster när hon knarkat för mycket. Först ligger hon utslagen på gräset och sedan tittar hon på teve hemma och sedan kommer hennes onda tvillingsyster in i rummet eller om det sig själv hon träffar eller något och musiken vrids runt och allt vrids runt och hennes vardagsrum blir utomhus och alla dansar ravedans runt henne och så. Det är ju hon! De andra fnyser. Jag letar på internet en liten stund. Det är hon.

2 kommentarer:

  • Klockan 21/8/08 10:44 , Anonymous Anonym sa...

    Jag är expert på sånt där, plocka folk på rösten, eller minnas en liten biroll fjorton år bakåt i tiden. Har de varit med i reklamfilm så plockar jag dem direkt. Och tvärtom. Det där är Torsten väser jag, är du säker säger min man. Bergsäker säger jag. Och jag har alltid rätt så jag vet hur det känns, det är de små triumferna här i livet. De små tysta.

     
  • Klockan 21/8/08 11:22 , Blogger blaskagg sa...

    Hellre små och många triumfer än en stor. Tror jag. Fast min var inte tyst. Jag skrek och tjoade tills Fia bad min att hålla käft.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida