Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

måndag, november 17, 2008

En tår men vad skönt

Du rullar ihop de fyra i varsin matta, ställer dem upp. Tar sats med brännbollsträet och slår, slår. Slår på mattorna som står upp med de fyra i och din intention är att skada och maktutöva. Men de fyra har lärt sig att virvla, det vet du inte förrän nu, de har lärt sig virvla och ju mer du slår desto mer virvlar de, virvlar runt dig, virvlar ned dig i en glasskål, som en potta, med vatten i. Och du börjar andas vatten men det går inte, du kvävs, och jag tänker att det räcker kanske nu, springer och frågar din syster efter astmainhalatorn, svårt att få henne att förstå först men sedan får jag den och jag sprayar ned i glasskålen, lite för försiktigt, förstår jag senare, för du dör nu, du väcks inte upp av astmamedicinen, så som jag sett tidigare, du drunknar nu. Jag bär ut skålen till din syster och de andra i vardagsrummet och de verkar inte vara utom sig, det här ska inte få förstöra deras semester. Du drunknar och de är snarast att betrakta som lättade.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida