Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

lördag, november 08, 2008

Pinnkakans sju svar

Pinnkakan vill att jag ska skriva sju saker om mig själv. Jag säger ok.

1. Det roligaste jag vet är när skåningar talar stockholmska.

2. På fritids åt vi vattenmelon. Var bara jag och en annan unge och vår ledare Benny kvar, alla andra hade gått hem för dagen. Och det fanns en vattenmelon kvar men vi kunde inte öppna den, så Benny sa släpp den på golvet. Det gjorde vi, tillsammans, och den exploderade nästan och vi tog upp melonstycken och åt och sedan tryckte vi upp melon i ansiktet på varandra och sedan kastade vi melonstycken på varandra. Jag har aldrig känt mig så fri som under melonkriget.

3. Ibland när jag vaknar är någon av mina armar förlamade. Då blir jag rädd att den måste amputeras.

4. Ibland när jag vaknar kan jag inte öppna mina ögonlock. Hjärnan vaknar men inte kroppen. Då får jag panik. Men det syns inte.

5. När Eriksdalsbadet precis hade öppnat sina nya inomhusbassänger kunde golvet i en av bassängerna höjas och sänkas. En dag var det djupt. Jag dök rakt ned en dag när det var grunt.

6. Mina vener rullar.

7. Jag puttade ned Stig Vigs dotter från en mur. Hon fick hjärnskakning och hennes axel hoppade ur led. Mamma tvingade mig att köpa en blomma och gå och säga förlåt.

8 kommentarer:

  • Klockan 8/11/08 15:27 , Anonymous Anonym sa...

    hahaha! bästa listan ever!
    1. min styvmamma gör det ibland. det låter verkligen kul men det fattar hon inte själv vilket gör det extra kul.
    2.nåt jag måste testa. helst redan idag.
    3. en gång va båda mina armar förlamade när jag vaknade. panik av rang.
    4. har aldrig varit med om och hoppas att jag slipper.
    5. man ska inte bada i badhus. det är uppenbart.
    6. rullar? jag har annars världens bästa vener i armarna. alla sprutnarkomaners våta dröm...
    7. själv tappade jag min lilla kusin när jag skulle bära henne nerför en trappa. hon slog i huvudet och blev tvungen att sy. men jag behövde inte köpa någon blomma. men det va väl för att vi alla förstod att det måste ha varit hennes eget fel.

    well done!

     
  • Klockan 9/11/08 17:17 , Blogger blaskagg sa...

    1. Jag vill träffa din styvmamma.
    6. Jag har också knarkarvener. Kanylen dras till dem. Men så fort den nuddar huden ovanför så rullar venerna undan. De frestar bara.

     
  • Klockan 9/11/08 17:27 , Anonymous Anonym sa...

    Doris is tycker det är lite väl mycket prat om vener *känslig*

     
  • Klockan 9/11/08 20:07 , Anonymous Anonym sa...

    Det här med armarna: Ge fan i att sova på mage så undslipps besväret! Om din/era kropp/ar är funtad/e likt min.

     
  • Klockan 10/11/08 22:15 , Anonymous Anonym sa...

    man skola icke ge fan i att sova på mage. det äro skönt. amen.

     
  • Klockan 11/11/08 18:18 , Blogger Sanna ... sa...

    Ja, skåningar som snackar stockholmska kan vara jävligt underhållande. Ska tvinga alla att göra det ikväll.
    Fattar inte det där med förlamning i armar ... vilka piller käkar ni?
    Men den sjunde kan jag också svara på- Jag snattade på stadium när jag var 14, så min pappa tvingade mig att gå dit med en tårta dagen efter. Jag bad om gårdagenstårta, den billigaste, den var formad som en banan.

     
  • Klockan 24/11/08 02:22 , Blogger Tillsammans-bloggen sa...

    Jag kan läsa in en blogg till dig om du vill. :)
    Är grym på stockholmska ala skånska.

     
  • Klockan 24/11/08 07:12 , Blogger blaskagg sa...

    Fr: Vill du det?

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida