Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

tisdag, november 04, 2008

Nä, det är vanliga gymnastikskor

Tre dygn senare fortsätter vi. Resuming blinkar på skärmen, med tre prickar efter. Move your body to the beat sjunger Fia. Du du du du on your feet sjunger hon. Vad är det där för låt frågar jag. Någon mellanstadielåt. Mister Music kanske säger hon och tittar bort. Mister Music? Var det de samlingarna man prenumererade på? Ja, det var det. Vad töntigt, lyssnade du på dem? Du då, du hade asmånga Absolute Music-skivor, säger Fia. Nä, Absolute Dance säger jag. Så du var en danskille? frågar Fia. Dansade du till dem? Hade du kinaskor på dig då?

11 kommentarer:

  • Klockan 5/11/08 11:33 , Anonymous Anonym sa...

    Barn som dansar är faktiskt bland det sötaste som finns. Jag kan börja pinsamskratta ensam på tunnelbanan när jag tänker på barn som dansar. /Fia

     
  • Klockan 5/11/08 14:07 , Blogger PinnKakan sa...

    åååh.... jag är för trög för mitt eget bästa ibland. ska maila dig länken till musiken nu. ursäkta dröjsmålet.jag skäms och gömmer mig i min luvtröja...

     
  • Klockan 5/11/08 22:09 , Blogger Världens Bästa Flickvän sa...

    är du en tjej. eller. är du en kille.

     
  • Klockan 6/11/08 02:04 , Anonymous Anonym sa...

    oj. en till som ställt sig den frågan. trodde att jag va ensam om den saken...

     
  • Klockan 6/11/08 09:57 , Blogger blaskagg sa...

    Flickvän och pinnis: Jag är det ni ser mig som.

     
  • Klockan 6/11/08 21:42 , Blogger Emma sa...

    Men de ser dig ju som ingenting eftersom de inte vet? Jag måste läsa om alla dina texter nu och fundera över hur jag hade könsbestämt dig om jag inte kände dig.

    Intressant filosofisk diskussion detta. Undrar vad det är som gör att vi så gärna vill veta vilket kön folk har när vi försöker relatera till dem. Det borde ju egentligen inte spela någon roll, men ändå gör det det. Spännande.

     
  • Klockan 7/11/08 18:39 , Anonymous Anonym sa...

    det spelar ingen roll för mig, men jag har undrat. jag tror ändå att jag bestämt mig nu...

     
  • Klockan 7/11/08 20:18 , Blogger Världens Bästa Flickvän sa...

    spelar fan roll för mig. jag har alltid sett dig som kille, en kille som hette "jesper" tills du skrev ett inlägg där du önskade att du inte var lesbisk.

    vad fan.

    först skriva "om jag inte vore lesbisk" och sedan "var du en sådan där danskille". så kan du ju inte göra.

    tell me tell me NOW.

     
  • Klockan 7/11/08 20:21 , Blogger Världens Bästa Flickvän sa...

    Det var jävlarimig en BRA gissning jag kom med, med tanke på att du är en kille som heter Jens!!!

     
  • Klockan 7/11/08 21:54 , Blogger Emma sa...

    Blev min senaste kommentar censurerad eller glömde jag att skicka den?

     
  • Klockan 7/11/08 23:42 , Blogger blaskagg sa...

    Emma: Den blev censurerad eftersom du som känner mig avslöjade mig. Det tyckte jag var dumt.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida