Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

måndag, oktober 27, 2008

Hittar splitter i morgongröten

Sedan är det kväll och natt igen och vi går igenom den där tunneln där Fia inte låg, igenom tunneln och vidare längs gångvägen och där tio femton tjugo meter längre fram står en person med ryggen mot oss, mitt i vägen med ryggen mot oss och huvan uppdragen och händerna i fickorna, blick stilla. Och vi kommer närmare, tio meter närmare och Fia som var så trött nyss har fått stora stirriga vampyrögon och femton meter närmare och vi håller hårt i varandras armar och arton meter närmare och jag säger oj, vad är det här. Och personen står blick stilla i två sekunder till och vänder sig sedan speedsnabbt om och våra nackhår ställer sig på ända och jag säger ooh. Vi stryker förbi personen och hem och väl hemma faller taklampan i glas tre meter fritt ned i golvet.

6 kommentarer:

  • Klockan 27/10/08 21:05 , Blogger Tillsammans-bloggen sa...

    Oh fi fan!
    Skräckblogg.

     
  • Klockan 29/10/08 10:36 , Blogger AmöbaBoy sa...

    Hjälp, läskigt!

    Vad sägs om det här då: Toapappret var slut igår. Jag har toapapper i ett skåp i hallen. Skåpet sitter så högt att jag måste stå på en pall för att nå. När jag står där och rotar (utan pall, lat) med armarna uppåt sträck ser jag plötsligt hur något lösgör sig ur skåpet, kastar sig ut, flyger precis över mitt huvud och slår i stengolvet med ett helt öronbedövande brak. Det var min elgitarr det.

     
  • Klockan 29/10/08 14:25 , Blogger blaskagg sa...

    Amöbaboy: Jag ser framför mig hur du stod där ankeborgnaken på pallen med byxorna och kalsongerna nere vid fotanklarna.

     
  • Klockan 29/10/08 14:44 , Anonymous Anonym sa...

    Menmenmen hur GICK DET MED GITARREN??

     
  • Klockan 29/10/08 23:51 , Blogger Tillsammans-bloggen sa...

    Jag gissar på att den inte höll..

     
  • Klockan 30/10/08 10:40 , Blogger AmöbaBoy sa...

    Doris: Det gick fullständigt åt skogen med gitarren. Det gör inte så mycket, jag är ändå mycket bättre på akustisk.

    Blaskagg: Jag hade faktiskt lite bättre framförhållning än så.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida