Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

torsdag, mars 19, 2009

Importen

Hsin-Chu går omkring med tofflor i vår lägenhet. Han har varit inne i stan under dagen och blivit kall om fingrarna. Nu är han hemma och har bytt om till pyjamasbyxor. Han säger inte mycket, känner på krukväxterna. Jag berättar en ny historia och han nickar. Han går fram till min skivlist och pekar. En skivlist är en list Fia borrat upp på väggen som jag sedan skjutit in skivor i. Så att man ser omslagen. Så Hsin-Chu ser ett omslag och pekar och säger aaa. Den här skivan har jag, säger han på engelska. Va, vadå, säger jag. Vilken, frågar jag. Den här, The Mary Onettes, den är really good. Jag tror honom inte för ingen jag känner lyssnar på The Mary Onettes, och just därför har jag satt den där i skivlisten. Labrador, skivbolaget, det är populärt i Taiwan, säger han och jag tar ut konvolutet och bläddrar och ser att det är Labdrador den är släppt på så då tror jag honom. Ska vi lyssna på den, frågar jag. Han nickar. Jag tar ned skivan och sätter på den och vi lyssnar. Hsin-Chu slår försiktigt takten med ett finger.

4 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida