Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

tisdag, juni 30, 2009

Det är två världar, olika

Jag läser om bibbar i bloggar och jag säger därför på jobbet att mmm jag ska bibba och i hammocken att åååh jag bibbar och liggande vridande vrångande sovande bort hela fina lördagen inomhus i en svettig säng med öppen balkongdörr att uuuh fy fan jag har bibbat men ingen som jag säger det till förstår vad jag säger. Jag måste säga bib alltså bag-in-box och då förstår de och säger jaha.

6 kommentarer:

  • Klockan 30/6/09 14:21 , Anonymous Anonym sa...

    Keep going. Snart landar det även hos alla andra.

     
  • Klockan 30/6/09 18:04 , Blogger pangea sa...

    vi brukade säga "bibba" till hög. Alltså: vilken bibba papper'. Om man ligger som en hög i sängen dagen efter så blir det dubbel bemärkelse. Sånt är kul.

     
  • Klockan 1/7/09 09:46 , Blogger blaskagg sa...

    Anonym: Will keep going.

    Pangea: Jag säger fortfarande bibba om hög. Det leder till missförstånd.

     
  • Klockan 6/7/09 17:32 , Blogger Lena på ekonomin sa...

    Det funkar lika bra att säga "vina", exempel: "jag ska vina i helgen som jag aldrig har vinat förut".

    Men, ja, "bibba" låter roligare/bättre.

     
  • Klockan 7/7/09 12:05 , Blogger blaskagg sa...

    Lena: Det är sant och det är sant.

     
  • Klockan 14/7/09 19:35 , Anonymous Reb sa...

    Bibba kan väl fortfarande användas som 'hög', men ATT BiB:a är ju ett verb, det funkar! Jag tycker vi gör om det, men vi kanske ska vara fler på den nästa gång...

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida