Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

fredag, oktober 02, 2009

Hjälp, vad är det röda i Aquafreshen?

Världens enda Trikolor-färgade tandkräm börjar ta slut. Aquafresh heter den. De sa på reklamen att blått är munskölj, vitt är typ själva tandkrämen och rött är något jag inte kommer ihåg, vilket känns lite oroande. Det är bara det röda kvar nu, tuben börjar ta slut och jag får bara ut rött, borstar med rött, spottar rött i handfatet. Jag glömmer bort det varje morgon och kväll och tror att något är fel med min mun. Sedan kommer jag på det, att det bara är det röda i tandkrämen, och blir lättad och sedan blir jag orolig igen för själva vita tandkrämen och blå munsköljen är ju borta.

2 kommentarer:

  • Klockan 6/10/09 02:40 , Anonymous viktor sa...

    * Red stripe - strengthens gums
    * White stripe - protects teeth
    * Blue stripe - freshens breath

     
  • Klockan 6/10/09 07:54 , Blogger blaskagg sa...

    Ah! Tack viktor! Men mina gums och gubbs är alla starka.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida