Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

torsdag, februari 18, 2010

En lek med en tanke

Om jag nu när jag ska till Orlando. Om jag skulle hyra en bil, köra de fem timmarna ned till Tampa och lösa en biljett till Wicked, som är on tour, som jag. Wicked, Broadway-musikalen om de två häxorna, som jag fastnat för på Spotify, de två häxorna som är så olika varandra häxor kan bli. En grön en silver, en bitter en naiv, som blir vänner. Fyrtiotalets Hollywood fast nu, ny, skriven, sliskig och sockrig. Jag som älskar sött. Skulle lösa en biljett, för det såg jag att man kan, den är on tour just då ju, nu, där, när jag är typ där, bara fem timmar bort. Om jag skulle sitta i salongen och le när belysningen dämpades, ridån gick upp. Jag skulle respektera mig själv, men det skulle inte du och du och du och du och därför skulle jag inte respektera mig själv.

3 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida