Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

torsdag, april 29, 2010

Svenskans största fail

Det var så roligt, jag måste skratta, det kom en trekantig gubbe in. I den här visan alltså. Skrattar berättaren när berättaren berättar, eller skrattar berättaren när den trekantiga gubben kommer in? Det kommer vi aldrig att få veta, eller hur?

Update: Jag googlade lite. Det är Lennart Hellsing som skrivit visan, och wikipedia säger att han lever. Kan inte någon ringa och fråga honom? Eller besöka honom och fråga? Jag vågar inte. 90-åriga gubbar skrämmer mig.

1 kommentarer:

  • Klockan 30/4/10 16:07 , Anonymous Fia sa...

    Det andra alternativet. Om det inte finns två jag i låten, vilket skulle vara väldigt förvillande.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida