Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

måndag, januari 10, 2011

Stirrar den som sover

Hej igen. Jag gömde mig bakom spegeldörrarna, gömde mig i the walk-in closet, drog för. Släckte ljuset där inne och stod tyst och väntade på nyckeln i låset. Väntade ut köksskrammel, nattavisa, teve, äppeltuggande, mer teve, tandborstning, gurgel, kisssss, ombyte, boksidsfipplande, lampsläckning. Väntade på den tunga andningen, den väntan var värst. Rörde mig inte alls, väntade på andningen och där kom den och jag sköt försiktigt upp spegeldörren.

1 kommentarer:

  • Klockan 11/1/11 10:10 , Anonymous Fia sa...

    Varför kan det inte bara finnas en like-knapp?

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida