Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

torsdag, augusti 09, 2007

En liten liten bajsklutt i brallan

"Oj" säger Fia ibland. Det betyder oftast att hon släppt väder. "Behövde du papper till den där?" frågar jag ibland, för det låter som ett sådant "oj". Fia förstår inte vad jag menar. Det finns inte i hennes värld att man skulle behöva papper efter att man släppt väder. Hon fattar verkligen inte vart jag försöker komma. Jag får förklara.

"Visste du?" skriks det ut på reklampelare. "Visste du att det finns en tropisk regnskog - mitt i Stockholm?" Jag försöker värja mig. Jo, jag vet kanske, men vill inte minnas. "FJÄRILSHUSET". Jävlar. Jag var där med sommarfritids. Skulle bli kul hade de sagt. Hängbroar över vattendrag och orangea grodor och sånt. Ormar kanske. Jag var riktigt kissnödig redan på bussen ut. När vi äntligen fick hoppa av scannade jag snabbt av området. Mycket buskar och sånt, bra. Jag och fritidskamraten hade pratat om kissnödighet på bussen. Vi sa båda att vi var jättekissnödiga. Vi sa "aj aj, det är extra jobbigt när bussen guppar! Ooaj ha ha ha!" Vi kanske inte var så jättekissnödiga till att börja med. Vi kanske sa det för att mest känna någon slags gemenskap. Kändes bra att vara jättekissnödiga tillsammans liksom. Och då blev vi det. Jag och fritidskamraten sprang iväg mot en jättehög buske, jag tror den var del av en busklabyrint. Grävde fram pillesnopparna och lät trycket falla. Jag släppte väder samtidigt, så som man gör. "Oj" sa jag. "Vadå?" sa fritidskamraten. "Äh, inget" sa jag. "Jag släppte bara väder".1 Men det var inte bara väder.

1Med största sannolikhet sa jag inte "Jag släppte bara väder". Bara vuxna männsikor håller på med sådana löjliga omskrivningar. Jag sa troligen "Jag pruttade bara". Men det förstör flowet, så jag hittar på litegrann. Och nu förstörde jag flowet ändå med en jävla fotnot så skitsamma.

3 kommentarer:

  • Klockan 9/8/07 14:09 , Blogger Peter sa...

    Vet inte Fia vad en "Shart" är? "You know, when you fart, and a little shit comes out." (citat från Along came Polly).

     
  • Klockan 10/8/07 13:39 , Anonymous Anonym sa...

    Är det ingen annan än jag som använder uttrycket "fis"?
    /Px

     
  • Klockan 12/8/07 22:00 , Blogger AmöbaBoy sa...

    Först hängde du ut snabeln och skes ner dig. Sen hängde du ut dig själv på webben.

     

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida