Blaskagg

"Tänkte länge att den hette just Blaskagg. Alltså en blaskig variant av agg. Ett förstrött hat. Som en livsstil."

söndag, december 16, 2007

Snart ska vi borra

Och Maja Lundgren går av vid Hornstull och hon har färgglada vinterkängor på sig vilket inte riktigt passar in i hennes annars murriga kulturtantsvid. Som om hon bryr sig. Hon måste just ha fått reda på att hon vunnit Skam-priset, inser jag nu när jag läser morgontidningen. Hon verkar faktiskt ganska glad, såhär vid närmare eftertanke.

Och Fia säger vad GÖR du? Jag står framåtlutad mot badrumsspegeln. Jag gör inget konstigt säger jag. Jag sätter i linserna. Vad brukar du göra när du står framåtlutad mot spegeln? Inte sätta i linser i alla fall säger Fia. Nej, du brukar göra något väldigt onödigt säger jag. Du klämmer finnar, eller hur? Ja säger Fia. Det är mitt jobb säger jag.

Och jag blir smickrad av en blogg-läsare. Vi kan kalla henne Doris. Hon skriver om mig i sin blogg för vi har fått samma brev. Och jag tror att vi bor i samma hus som Doris, faktiskt, det vore väl häftigt om vi faktiskt bodde i samma hus?

Sen sitter vi i soffan och lyssnar på David and the Citizens, jag och Fia. Hon löser sudoku med fötterna på bordet (det supersvåra sudokut i fredags-DN) och jag skriver här.

1 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida